- Деталі
- Автор: Мирослав Романович
- Категорія: НМВ робота
- Опубліковано: 03 січня 2017
- Перегляди: 13562
Педагогічний колектив коледжу має високий науково-методичний потенціал і успішно втілює інноваційні методи навчання в життя. А організовує цей процес методист коледжу, Бартошів Ольга Володимирівна
Методична робота в коледжі- це цілісна система взаємопов’язаних дій і заходів, спрямованих на підвищення результативності навчально-виховного процесу, досягнення оптимальних результатів у професійній підготовці майбутніх медиків.
В навчальному закладі склалась відповідна структура науково-методичної роботи.
Структура методичної роботи колледжу:
- Педагогічна рада
- Предметні циклові комісії
- Школа викладача - початківця
- Творчі групи
- Школа педагогічної майстерності
- Семінари-практикуми
- Тижні предметних циклових комісій
- Розширені засідання предметних циклових комісій
Змістом науково-методичної роботи в коледжі є:
- оволодіння методичними й теоретичними основами відповідної галузі науки (за фахом) та сучасними досягненнями психолого-педагогічної науки; методикою викладання предмета та загальної культури викладача;
- вивчення та використання на практиці сучасних досягнень науки; кращого педагогічного досвіду;
- підготовка та проведення заходів, спрямованих на вдосконалення навчально-виховного процесу;
- надання викладачам допомоги в оволодінні сучасними методами викладання тощо.
Основні завдання науково-методичної роботи в коледжі:
- максимальна орієнтація кожного викладача на впровадження методів і прийомів сучасних педагогічних технологій, спрямованих на підвищення пізнавальної активності студентів, упровадження дослідницьких методів навчання;
- в ведення в практику роботи коледжу інноваційних підходів до проблеми оцінювання рівня знань студентів, заснованих на розробці та використанні комплексу комп’ютерних методик тестування й діагностування, контролю та оцінювання рівня засвоєння знань;
- особистісно орієнтована взаємодія викладача з студентами (розвиток творчих здібностей, врахування індивідуальних особливостей, робота із здібними студентами);
- узагальнення й поширення кращого педагогічного досвіду творчих викладачів;
- підтримка професійного становлення та розвитку викладачів-початківців;
Основною метою науково-методичної роботи коледжу є підвищення якості освіти студентів коледжу за допомогою використання в навчально-виховному процесі сучасних педагогічних технологій; професійна підготовка спеціалістів для сфери медицини.
Однією з колективних форм науково-методичної роботи є реалізація генеральної навчально-методичної проблеми, над якою працює
педагогічний колектив коледжу: «Використання новітніх технологій навчання,як важливого чинника підвищення якості підготовки та становлення особистості медичного працівника ».
Практичний аспект роботи над головною науково-методичною проблемою коледжу полягає в удосконаленні освітнього процесу, результати якого заслуховуються та демонструються на:
- відкритих заняттях та виховних заходах;
- тематичних педрадах;
- презентаціях інформаційно-дослідницьких проектів викладачами, які атестуються, та студентами;
- презентаціях портфоліо педагогічного досвіду викладачів, які атестуються;
- презентаціях портфоліо педагогічного досвіду предметних циклових комісій тощо.
Кращий досвід викладачів з навчально-методичної проблеми оформляється в інформаційно-методичних вісниках:
- «З досвіду роботи предметних циклових комісій»
- «В дзеркалі навчально-методичної проблеми»
- «З педагогічної скриньки викладача» тощо.
З метою проведення навчальної та методичної діяльності, підвищення професійної майстерності, впровадження досягнень педагогічної науки, ефективності застосування сучасних форм, методів та засобів навчання, реалізації методичної проблеми в коледжі працює2 предметних циклових комісій та методичне об’єднання кураторів груп.
- комісія загальноосвітніх ,гуманітарних дисциплін та соціально -економічної підготовки (голова ПЦК Щериля О.С.);
- комісія природничо-наукової, та професійно – практичної підготовки (голова ПЦК СслтисякО.Б..);
- методичне об’єднання кураторів груп(голова Квасничка О.Б.).
Керівництво роботою предметних циклових комісій здійснюють голови ПЦК, які обираються з найбільш компетентних викладачів.
Щомісячно проводяться засідання ПЦК, на яких обговорюються актуальні питання психолого-педагогічної науки та методики викладання предметів.
Великий досвід нагромаджений в проведенні позааудиторних заходів. Щорічно у коледжі за затвердженим графіком проходять тижні предметних циклових комісій.
Чільне місце в позааудиторній науково-методичній роботі займає організація та здійснення науково-пошукової роботи викладачів та студентів.Вже стало традицією на завершення тижня знань кожній предметній цикловій комісії здійснювати презентацію портфоліо педагогічного досвіду з науково-методичної проблеми, над якою працюють члени методичних комісій, з використанням електронного мультимедійного супроводу.
Одна із колективних форм методичної роботи- відкриті заняття. Їх мета – підвищення майстерності викладачів.
Тільки через самоосвіту і творчий пошук викладач приходить до своєї майстерності. А цьому сприяють відкриті заняття та налагоджене взаємовідвідування, яке має істотне значення у підвищенні педагогічної майстерності викладачів.
Окремим розділом методичної роботи є робота із викладачами-початківцями.Традиційно проходять заняття Школи викладача-початківця.
Останнім часом у роботі навчального закладу, поряд з традиційними заходами, використовуємо нетрадиційні форми організації методичної роботи:
- творчі портрети викладачів;
- конкурси портфоліо педагогічної майстерності предметних циклових комісій;
- панорами методичних новинок;
- конкурси на кращу мультимедійну лекцію, теоретичне чи практичне заняття.
Важливою формою управління розвитком професійної компетентності викладачів є атестація.
Атестація викладачів – це важливий засіб підтримки академічних і професійних стандартів, основна форма контролю діяльності викладачів. Із метою оцінювання стану організації та реалізації навчально-виховного процесу перед атестацією проводяться творчі звіти педагогічних працівників.
Методичний кабінет - центр творчої думки викладача. Роботою методичного кабінету керує методист разом із заступником директора з навчальної роботи.
Основна мета методичного кабінету -створення умов для розвитку творчого потенціалу викладачів і студентів.
Методичний кабінет - це робочий куточок, структура й наповнюваність якого чітко продумані та створені так, що навчально-методичні матеріали знаходяться та зберігаються зручно та раціонально для використання. Створені папки:
- Атестація- крок до майстерності
- На допомогу викладачам-початківцям
- Викладачі-майстри педагогічної ниви, ними пишається коледж
- Панорама творчих занять
- Ініціатива. Творчість. Пошук
- Основні документи з питань організації навчально-виховного процесу в коледжі та інші
Методичний кабінет має доступ до Інтернету.
Методичні рекомендації кураторам щодо проведення батьківських зборів
Методичні рекомендації (скачати)